lørdag 1. oktober 2011

2 down, 8 to go. Final del primero cuatrimestre.

Da har jeg vært her i 2 måneder. Hæ? T o  m å n e d e r? Sykt hvor fort tiden har gått. Folkene jeg har møtt, føler jeg har kjent hele livet. Blitt kjent med store deler av byen (stor forskjell fra 60-70.000 innbyggere i Asker til 3,7 millioner (2010) mennesker her i hovedstaden), og ting begynner å gå på skinner på skolen. Nettop kommet hjem fra elevsamtale med lærer og foreldre, gjort det overraskende bra. Strøk i Lengua Espanola, med 64 %. Resten av fagene lå jeg på 90-96 % (bedre enn de fleste i klassen, skyter ikke altså), og lærerene var fornøyde. Fikk til og med 96 i fransk, kanskje læreren ikke er en  @!*%#  allikevel? Nå er 1/4 av halvåret på skolen unnagjort, føles ganske deilig. Ikke en eneste prøve før hell-week begynner igjen siste uka i oktober.

I det siste har det vært en del ting med AFS, mye morro. 17. september var det "Limpieza la playa", basically rense en strand for søppel. Høres stusselig ut, men det var gøy. Møtte mange AFSere, og en dominikaner som bodde i Stockholm 2010/2011. Han kom bort til meg og sa "Hej mannen, hur er laget? Aa, det er ruligt." Jeg skjønte praktisk talt ikke en dritt, han hadde en perfekt uttale. Fascinerende shit. Etter det fulgte et par uker med skole, så var det en liten AFS samling på El día de la Paz, internasjonal fredsdag. Jeg vet jeg lovte å ta med kamera for å ta bilder, men det ble jo ikke noe av... Stjeler noen bilder fra Facebook, så skal dere få se. Samlingsstedet var et stykke unna huset, så jeg måtte ta en taxi, alene. Var jo greit, gjort det før. Jeg sa adressen, og han slapp meg av 5-6 kvartaler unna. "Gå den retningen i et par meter, så er du der." Uten batteri på mobilen, vertsmor som også er uten mobil i en taxi som har kjørt seg vill, var det ikke lett. Men haha, når jeg ser Johannes høye hode fra 500 meter unna, ble det med ett litt lettere. Mor kom en time senere, men det gikk jo fint - dominikanere eier ikke punktlighet uansett, alt begynte vel 1,5 time senere enn det skulle. DJ Mr. Lulo, en av de som jobber i AFS, hadde med DJ mixebordet sitt, satte opp et partytelt og festen var vel så og si i gang. Alle fikk ca 100 brosjyrer hver som vi skulle dele ut til biler i lyskryssene. Fullt av liv, skikkelig morro. Kult når Lulo spilte av Dra tilbake - Erik & Kriss og Cmon talk - Bernhoft, følte meg som hjemme. Etter et kort besøk på Taco Bell var kvelden over, og jeg skulle hjem og øve til tre prøver dagen etter.

Det var en ting til jeg har gjort, var det ikke? Hm.. Jo jeg var på Akon konsert!! Helt sjukt, drit bra opplegg og show, jeg fikk til og med rørt han (lol ikke noe celebrity crush, er bare kult å kunne si det). Det ble en lang natt, skal ikke gå i detalj, men solen tittet opp før jeg rakk å legge meg. Hører rykter om at Bruno Mars kommer, hysj hysj. Blir sikkert rått det også.

Jeg har snakket en del med familien min her angående broren min som er i Sør-Afrika. Pga problemer der nede, er det ikke lett for Peter. Vertsmoren min har allerede snakket med sin familie her og i Guatemala om de vil ha ham, og alle har sagt ja. Koselig fra hennes side, men det gjenstår å se hva AFS Sør-Afrika får til, og hva Peter har lyst til. Además, så vet jeg ikke om AFS godkjenner brødre i samme land, eller om det går ann å gjøre et unntak. Det er alltid en mulighet, du er velkommen hit om AFS går god for det. Du fortjener å ha det rått, mye råere enn meg nå Peter, håper ting løser seg.

Og ja, hvis noen har lyst til å sende meg 1 (kasse?) Urge ned, så er det bare å spørre om adressen:):):) Jeg lover å bli takknemlig.

Mer enn det hadde jeg ikke på hjertet for denne gang, kos dere i høstværet. Etter hva VG Nett melder så virker det som støvle-været er godt i gang - her går det for det meste i Havaianas og shorts. Vet ikke hva som frister mest? En god grublings til neste gang,
me pratas.


-Model Castings Yuderky-

-Model Castings Yuderky-



-Model Castings Yuderky-



@ Akon

V-Mor og Johannes

Akon brishan 


Skoene etter Akon. De er heeelt ødelagte

Holder høye grader tidlig på morgenen

El día de la Paz



Svenske killan! Holder en fyldig pose der?!


Akon doing his thing

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar