onsdag 16. november 2011

Hittin' the peek of the Caribbean. Literally

Så. Merka visningsstatistikken hadde gått drastisk ned, kanskje det er dere som plutselig er blitt altfor kule for meg, eller så er kanskje bare det at jeg er rævva på oppdatere. Uansett da, så er jeg her for å fikse opp i det hele, sit back and enjoy the ride:


Helt ærlig, så har jeg fint lite å si. Hva jeg har gjort i det siste er nok lite spennende for dere lesere(som viser seg å være fra over hele verden, hvorfor jeg har mange visninger fra både Irland og India er et godt spørsmål), det har jo bare gått i skole fra 07.30-2:10, hjem, lekser, trening også hjem igjen. Men det er vel noe godt i det - jeg har blitt helt vandt til livet her. Alt er ikke helt nytt og spennende, men det begynner å bli mer et liv å leve og venne seg til. Det er litt deilig i grunn, slitsomt å hele tiden oppleve ting. Forrige måned smalt jeg forresten seksere i nesten alle fagene (stek max 4), så det var jo jyyysla kult da.

Hva mer jeg har gjort er ikke så spennende, hva jeg skal gjøre derimot - woah. Om tre timer sitter jeg på bussen med resten av AFS folket på vei til det høyeste fjellet i karibien. Høyere enn Galdhøpiggen, lettere navn også, hehe. Det holder en stolt høyde på 3008 meter og heter Pico Duarte. Det er en 5-dagers tur, med til sammen 20-23 timer spasering. Alle dominikanerne sier det en rå opplevelse, "pero que fríooooo!! Vas a morir del frío". De tar helt av fordi gradene synker til rundt 0. Men neida, ikke no stress for denne gøtten. Godt utstyrt med Bula fleece og skjerf skal nok det gå fint. Guess what. Kamera er tatt med i bagasjen, for en gangs skyld. Kan ærlig si jeg har tatt maks 60 bilder i mens jeg har vært her, føler meg alltid altfor turist når jeg går rundt og tar bilder. Kanskje på tide å ta av seg stolthetshatten og faktisk få tatt noen bilder, så dere får sett litt.

Da var klokken blitt mange duu, på tide å pakke ferdig og sette seg på bussen. Btw, jeg kan jo dedikere noen ord til Endre Villa, og forsåvidt til resten av dere flotte lesere. Endre fortalte meg det er plakater på Asker Videregående Skole om at det går ann å ta et år i Den Dominikanske Republikk etter avsluttet VGS. Mitt råd til deg, Endrenius Elnes, gjør det, uten tvil. Gjelder deg også, du som også leser dette. Hvis ikke DR, så et annet land. Livet er for kort til å kjede seg i gamle Norge. No trash talk om Norge, men det er litt for kjedelig i grunn:) Jeg hører Ap vil innføre at unge mannlige bilførere ikke skal få lov til å kjøre med passasjerer - hva er det for noe?? Sykt trist at det skal gå så langt. Vi som alltid har vært så gode på å fjerne kjønnsdiskriminering i Norge...

Jaja, vi har vel alle andre ting å bekymre oss for før den tid kommer. På tide å ta farvel for denne gang, er hjemme igjen om 5 dager. Lover å komme med gode bilder og gode ord. Forresten, spansken begynner å sitte godt nå. Par måneder til, så sitter den perf.

Ciao

2 kommentarer:

  1. Takk for oppdatering! God tur til Pico Duarte!

    Det er alltid digg å reise.


    http://www.reiseportalen.blogspot.com/

    SvarSlett