tirsdag 23. august 2011

Esperando la tormenta Irene

For dere ikke-spansktalende, så betyr tittelen på dette innlegget "ventende på stormen Irene". Glad we got that clear, now let's start.

Mail fra AFS: 
Hello again guys,

We are still on high alert and hurricane Irene is now a level two Hurricane. Tomorrow things will continue as today, so no school yet.


Irene kommer altså på besøk, heldigvis ikke inn til hovedstaden. Alt vi har opplevd i løpet av natten og i dag har
vært et massivt regnvær. Etter hva jeg har forstått reiser den videre nordover mot Florida og oppover statene hvor den skal gjøre større skade enn her. Det er flere AFSere nordover i landet hvor orkanen skal herje mest, men de har ikke gitt noe spesiell lyd av seg(mulig et ille tegn??), så jeg antar at alt er bra.

http://www.nhc.noaa.gov/graphics_at4.shtml?5-daynl (se link for mer info)

Regnværet her derimot setter en god stopper for skolen. Jeg skulle egentlig begynt i dag (23 aug), men skolen byttet skolestarten til 29. august. Kanskje bra, i og med at jeg hadde glemt å kjøpe praktisk talt alt jeg trenger i løpet av en skoledag. Alt er heldigvis innkjøpt nå, er klar for en skikkelig hverdag nå!! Forresten, har blitt medlem av et treningssenter, så det skal nok bli litte grann trening innimellom fastfood måltidene... Har ikke helt funnet ut om fastfood er en vanesak eller noe man blirdritlei av, så det gjenstår vel å se. Flere ganger i uken kommer hushjelpen Casilda, og hun pleier alltid å lage dominikansk mat, så det er alltid noe jeg gleder meg til.


De siste dagene har gått for det meste i å trene, spille fotball og spise. Og forresten, var på en slags fritidsklubb her om dagen. Den var ikke som du kanskje tenker, med kids som spiller CS og et biljardbord. Der var det golfbaner, fotballbaner, tennisbaner, bassenger, restauranter - ja ganske mye. Men jeg får selvfølgelig ikke vist bilder, da kabelen fra kameraet til PCen er i en eller annen eske på vei fra Norge og hit. Noen bilder har jeg i alle fall tatt med min vakre blackberry, så de kommer i en fleng nedover her. enjoi












Tatt for en liten stund siden, 
nabolaget heter Bella Vista for en grunn:):)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar