tirsdag 2. august 2011

News Flash

Par oppdateringer. Null bagasje, derfor ingen klær. Jeg bruker opp klærne til bror, så snart står han igjen uten klær... Målestokken bikker 35 grader, sol og palmer så trenger ikke så mye mer enn shortsen og tskjorten i sekken fra reisen.

De spiser mye fastfood her, KFC til frokost i går og slikt, men er vel en del av kulturen sier vi...
Alt er bra med meg, lærer mye spansk hver dag, så det er bueno. Beklager mor og far, hjemlengselen har ikke streifet meg engang enda, er altfor mye å gjøre. Men, døgnet har bare 24 timer så jeg får med meg så mye jeg kan - blir lite søvn da. Til dere som tror at dere får tilbake en fried norwegian får dere tro om igjen, alle her hater å være i solen pga varmen, så tydligvis er det heller tv med AC på fullt enn tanings.

Mami viste meg rundt i dag, tok et par taxier, som er et kapittel for seg selv. Hvem som helst kan kjøre taxi, de har ikke taksametre og på maks i dag var vi 9 stykker i en fem-person bil. Jeg og mami foran og en haug med andre bak. Det andre er at selvom de liker å tro at det finnes regler i trafikken, er det ingen som følger dem. Og da mener jeg INGEN. Er helt sykt, skal krysse en bitteliten vei og jeg står der i veikanten med hjertet i halsen. Det er motoconchos over alt (taxi mopeder), som kjører overalt det er plass - du er ikke trygg i din egen oppkjørsel engang. I hvert veikryss kommer det barn uten armer og bein og trygler om penger, men fått streng beskjed om å aldri gi dem noe. Fattigdommen er utbredt, og det er tydelig at orkanen som passerte for ett eller to år siden, gjorde skade på mange familier.

Må også huske å si hvor kult det er å prute på alt her, føler meg litt boss i blant!!

For å konkludere mine første dager så har de vært syke, helt forskjellig fra Norge. Fortsetter det sånn her går året altfor fort, husker så vidt alt jeg har gjort når jeg legger meg. Pero es bueno eso, begynner å få en  del venner her også, så chill å ikke være heeelt alene.


Hasta mañana 
- The Caribbean

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar