onsdag 10. august 2011

Hjemme bra, borte best

På tide å oppdatere bloggen følte jeg. Sist fredag var det tid for AFS Orientation Camp. Oppmøte presist klokken 10 på AFS kontoret, i alle fall så presist som de får det her nede. Bussen dro vel rundt 12, en halvtimes tur opp i fjellet. Porten til Villas Matatá åpnet til det slækkeste stedet jeg har sett hittil. Stort hus, omringet av palmer, basseng, jacuzzi og ellers stort uteområde. Vi er i alt 77 elever fra hele verden, spredd utover øya. The majority av alle sammen kommer fra Italia, Tyskland og Thailand. Alt i alt et kjempe opplegg, mye fritid men samtidig mye program om "How to survive in the Dominican Republic".





Lørdag kveld var det bursdag til en av dem som jobbet på området, så det ble bursdagssang på ikke bare spansk, men thai, tysk og italiensk også. Norsk ble det også, så det var nok stas for bursdagsbarnet. Senere fant Jorge Lulo (AFS frivillig og nasjonal DJ) sitt ess og det ble dance lessons i merengue.


Frokost kl 8 sharp, trodde i alle fall vi, er fort å glemme at folkene her ikke har peiling på hva tid i det hele tatt er. Sen frokost, sol og folk konkluderer vel hele helgen, så vi var alle kjempefornøyde.




Vi er i alt fem norske, Julianne, Johannes, Julie, Maja og meg. Bra gjeng, gode venner og alt det der :)


Valget var opp til meg om jeg ville fortsette å bo her hos Zulas, eller flytte til noen andre. Bestemte meg for å bli her, og er veldig fornøyd. Felipe drar allerede 8. september, litt kjipt men da har jeg allerede vært på skolen i 17 dager, så tar det heeelt piano.


Sorry for dålig layout og slikt, men orker rett og slett ikke å styre mer, blogg er obviously ikke noe for meg!!
Oye, fikk nettop høre, type 10 sekunder siden, at vi bestiller hotell i Bavaro, Punta Cana for helgen, så det blir nice. Blir første gang på stranda her, ikke dårlig å starte med verdens beste (som det sies). Lover å oppdatere etter helgen, har sikkert en del å dele når den tid kommer.



UNTIL THEN,

1 kommentar:

  1. Oyee!! hahah, de sier det her også til hver eneste setning. Det høres kjempe digg ut, du for bare kose deg med varmen for det fins det ikke noe særlig av her borte, men det kommer vel! Håper spansken går bra også, jeg er hvertfall i full gang med uforsåelige prøver.
    Chiau!

    SvarSlett