torsdag 22. desember 2011

Luis, Luis og Luis. Mange navn aa huske, mange minner som gjenstaar aa oppleves.

Heads up: Jeg har ikke vaare kjaere norske bokstaver, i og med at PC laderen min tok en altforlang siesta, og jeg sitter derfor paa Felipe's fordervede greie som visstnok er en Hp pc. Derfor, jeg advarer deg! Alt gaar i "ae", "oe" osv, stopp naa hvis du allerede har faatt nok. Hadde ikke gjort noe om du fortsatte aa lese da.

Bueno, 4 dager inn. Flyturen var flotters den, 3 korte timer til Costa Rica, en kjapp burger, og 2 korte timer til Guatemala. Etter noen kvarter med passkontroll og henting av bagasjen, kom vi til utgangshallen. Det luktet kaffe overalt, merkelig det der egentlig. Overalt lukter det kaffe. Digg da. I ankomsthallen sto det trolig 500-600 mennesker, hvor nesten alle var kledd i nasjonaldrakter. Det er kultur det, noe Norge mangler paa den fronten. Det er ikke akkuratt saann at en ankommer Gardermoen, og finner alle sammen i bunader. Naavel, vi fant resten av familien innimellom der. Hittil bestaar den av onkel Luis, tante vet-ikke, fetter Luis og fetter Luis - igjen, og kusine Allison. Foreldrene var naerme aa kalle henne Luisa, men da satte bestermor og bestefar ned foten, mange nok Luis'er som det er. Det hele gjoer ting lettere for meg da, ikke like mange navn aa huske paa.

Allerede paa vei hjem fra flyplassen hoerte jeg et smell som jeg er ganske sikker paa var et pistolskudd. Jeg har hoert tre til hittil, noe man nesten gjoer seg vandt til. Skummelt naar man tenker paa det... Jaja, det er vel saann verden er, alt er ikke som i vaar lille Norge-boble.
Hver dag spiser jeg ny og forskjellig mat, moeter nye folk og ser nye ting. Dette er som en blanding av det aa vaere paa ferie og det aa utveksle helt paa nytt. Familien min er helt raa, og da snakker jeg for saavidt om kjernefamilien jeg har bodd i hele tiden, og alle sammen rundt som bor her i Guatemala. Noe jeg har merket er at aa dra sammen som en familie, paa ferie, hjelper masse paa kjemien og vi er blitt mye bedre kjent bare paa disse fire dagene. Du er heldig om du faar bli med paa ferie med familien din om du er en utvekslingsstudent, det maa jeg si.

Hittil har jeg ikke rukket aa gjoere saa mye, vi har vaert litt rundt i byen, spist et fjell med mat, og egentlig bare slappet av. I gaar var jeg og Gaby (soester) paa fest hos fettere Luis og Luis, saa det var goey aa bli kjent med flere her. Jeg har vel glemt aa si at den ene Luis er 14 aar, og den andre er 18, saa det passer flotters.

Dagens plan bestaar av aa dra til utkanten av byen, og gjoere et eller annet - ikke vet jeg. Sorry for lite underholdene innlegg, kan ikke alltid levere gullord vettu! Mangelen av bilder gjoer vel ikke saken saa mye bedre. Skitt au, skal proeve aa ta noen bilder i dag.

peace

Slitent soeskenpar klokken 06:00 foer avreise


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar